Kategorier
Stockholm

Extremt

På provtagning för att utröna om hon har någon infektion som orsakat feber. Hur ser hennes framtid ut?

Ulf Kristersson, statsminister, om den senaste skjutningen.
Det bekräftar att vi är mitt i våldsvågen, och den är extrem, och den ska bekämpas med alla till buds stående medel.

Utom att satsa på skola och socialtjänst, där skär vi ner. Extremt, var ordet!

Fortsätter i förrådet och baxar ner en låda full med minnen. Med bland annat ett brev från mamma. Det blev för mycket och jag lyckas tappa bort det för en stund.

Hittar sen en förteckning över sålda blyertsteckningar, tusch, linoleumtryck, akvarell- och oljemålningar under perioden 1973-1981. Minns knappt några av dem.

Ett album med filmisar dyker upp: James Dean, Tony Curtis, Ronald Reagan, Lassie, Doris Day, Grace Kelly, Zsa Zsa Gabor med flera.

Kategorier
Stockholm

Stats an´stuff

Efter tre kvällar med Champions och Europa league-fotboll till midnatt är det i kväll dags för första omgången av Hockeyallsvenskan, Djurgårn möter Björklöven hemma på Hovet. Det blir en bra måttstock på hur DIF står sig denna andra säsong i nästhögsta serien. Bör kunna se den på teve. 

Innan det ska det diskas, vattnas och anmälas till Salong CFF.

Efter en tids uppgång har mina fonder rasat med åtskilliga tusenlappar på några få dagar. You win some and you lose some. Annars är ekonomin god, två år efter pensioneringen. 

Min bild- och bloggstatistik har stagnerat, temporärt eller för evigt. Fyra bloggposter i går gav 12 tittar. Så blir det när man publicerar tråkigt. Dessbättre påverkar det inte mitt fotograferande, jag kör vidare med mitt och gör en van Gogh/Vivian Maier, det vill säga blir populär efter min död. 

Kategorier
Stockholm

Globen City

Hade lite tur med himlen som är vackert gråblå till det solbelysta gul och vita huset. Översta bilden är en spegling i ett regnblött räcke.

Stundtals poppar det upp idéer! Jag är inget vidare på att skriva texter till mina fotoböcker, eller texter överhuvudtaget. Skrev mycket bättre när jag var ung. Gillar när det är en textsnutt här och var i fotoböcker och fick ett uppslag. Om jag skulle stöta på någon sån där ögonblickspoet New York, som typ skriver medan man väntar, och då be hen skriva några stycken dikter till mitt New York-magazin. Sen blir det tajt med beställningen och leveransen i tid till vernissagen, nio dagar, men det kanske går.

Kategorier
Stockholm

Mba’éichapa ndepyhare

Kategorier
Stockholm

Rookie cut

Gör den här bilden genom ett fönster. Fattar inte varför den bev så kornig men tycker att det är en rätt skön effekt.

Blir klippt av en rookie som iallafall aldrig klippt mig förut. Men mig kvittar det, håret blir ju kortare oavsett.

Återupptar röjningen av förrådet. Upptäcker att jag har tre (!) begagnade symaskiner. Tänker att jag måste kunna skänka dem till nån, istället för att slänga. Annars är det nostalgin som är min största fiende. Till exempel när jag hittar ett gäng böcker jag läste som barn, bland annat ett gång fem-böcker. Mycket friluftsutrustning som sovsäckar, ryggsäckar, mygghattar och ett tunneltält. Bort, bort!

Vilka förbannade lögnare!

Kategorier
Stockholm

Selfie for my fans

Ibland är det läge att bejaka sitt narcissistiska jag med en dubbelselfie.

Det blåser satan där ute, bara att hålla i kepsen och traska mot barrkapningen. Apoteket har klubbvecka med fet rabatt om man handlar för över 400:-. Har nog vad jag behöver, men ska iallafall ta en titt.

Kategorier
Stockholm

Globengeometri

Nån slags geometrisk komposition där jag hade att bestämma mig för att behålla taket uppe till höger eller inte. Okej bild även som kvadrat.

Det börjar kännas lite väl lurvigt i nacken så det får bli en sväng till frisören i dag eller åtminstone snart.

Noterar att det är dags att anmäla sig till Salong CFF 2023 respektive Liljevalchs Vårsalong 2024. Den förstnämnda absolut, vårsalongen är däremot högst sannolikt bortkastad tid och möda. Ska dock (kanske) kolla senaste katalogen och se om jag har något som matchar.

Kategorier
Stockholm

Καληνυχτα

Kategorier
Stockholm

Fönster

Skulle kunna vara ett tidigt verk av Jean Dubuffet men är bara ett sketet fönster.

Får inte alltför mycket gjort denna gudsförgätna onsdag. En snabbtitt på NYC-verkslistan och ännu en strykning. Funderar vidare på vilka bilder som ska hänga ihop och får ihop några grupper. Altid nåt!

Kategorier
Stockholm

Gå och stå

Inget särskilt gatufoto men jag gillar Herr Gårman uppe i vänstra hörnet.

Kollar för skojs skull i några av gatufotogrupperna på Fejan. Inte särskilt många lajks på de bilderna. Många av bilderna är lika tråkiga som min ovan, så det är inte så konstigt.

Det blir en snabbis till apoteket som sagt. Sen är det dags att såsa lite, köttfärssåsa närmare bestämt.