
Kategorier
Seulamat malam


Bra dag i går beträffande fotboll, Djurgårdens damer slog Bajen i derbyt och Gnaget torskade i Allsvenskan. Killen på bilden dribblar i en uppförsbacke i Oban.

Lyckas tvinga mig till diverse bildsortering efter en halv mugg kaffe. Vill kanske inte se hur mycket som helst av mina senaste bilder.
Många kissemissar på samma dag i Oban.
Tror jag tar en hemmadag i dag, ska in till stan i morgon och kan passa på att kolla fotomaratonbilderna och Kary Lasch på Stadsmuseet då.



I dag kan jag ägna mig åt att samla ihop bilder för diverse ändamål och, om jag har lust, printa nåt.

Ett inställt museibesök är också ett museibesök. Tänker inte alls på att museer generellt är stängda på måndagar utan hänger snopet på Stadsmuseets grind. Hade tänkt kolla bidragen till årets fotomaraton bara för att ha nåt att göra.

Gör ändå några typiska mattibilder på Katarinavägen, Tjärhovsgatan och Folkungagatan innan jag tar bussen hem från Londonviadukten.

Jag hade iallafall tur med vädret.

Nya tag i morgon, typ.
Måndag och det är helt tomt i planeringen. Har ju mängder av bilder i pajplajnen så jag behöver verkligen inte åka in och fota nånting. Men kanske får jag ändå lust till lite kreativitet. Kan ju alltid förbereda katalogen för nästa utställning.

Sen bör jag ju röra på mig för fläskets skull. Soligt ska det vara hela veckan, så det finns inget att skylla på.

Nu har jag varit runt och röstat i kyrkovalet och på Coop. Utanför kyrkans hus träffar jag min gamle kamrat Danne som stå och delar ut valsedlar snackar bort en stund med honom. Träffar sen en gammal klasskamrat från gymnasiet, hon står och hjälper folk in i vallokalen. En förälder från cirka 35 år tillbaka morsar.



På vägen tillbaka möter jag Eddie Axberg. Jag kände hans dotter en gång, via hennes kompis som i sin ur var dotter till en kollega.
Torsdag 11/9
Distribuerar sista färdbiljetterna till mitt ressällskap innan jag kliver upp och duschar. Hör hur nån av dem redan är uppe och stökar med morgonfikat i köket. Jag har ett paket mackor i kylen men just ingen aprit så här på resdagen, utan donerar dem till mina kamrater som glupskt slukar dem. De morgonpiggaste av oss vill åka till flygplatsen tidigt men får förslaget att istället gå ut och slänga soporna i de sopkärl som finns på baksidan av huset.

Packar ner det sista, tandborste och tandkräm, linsbehållare i necessären och mobilladdare i lilla ryggan.
Utanför porten återbördar vi nycklarna i den med kodlås försedda lilla boxen som sitter fastlåst i räcket vid sidan av trappan. Blåsigt när vi går till spårvägshållplatsen.

En halvtimme senare, drygt, är vi på Edinburgh Airport och checkar in bagaget, ett gäng hole-in-one-are står i kön med sina stora golfbagar. Passerar securityn som vill att man tar av sig skorna men som däremot, till skillnad mot Arlanda, inte ägnar min ryggsäck med kameror, laddare med mera nån särskild uppmärksamhet. Kompisens rygga blir dock stickprovsutvald och genomgår noggrann granskning.

Försening på flyget och vi hinner gott och väl med en fika, americano och en croissant.
Vädret vi förberett oss på i Skottland får vi när vi landar på Arlanda. Det blåser och ösregnar. Bättre sent än aldrig! Ett nerfallet träd blockerar vägen vid Telegramvägen.
Ett äventyr är över, få se om, när och vad nästa blir.
Ska väl pallra mig bort till Kyrkans hus och lägga min röst i kyrkovalet.
Fortfarande snorig och det rosslar i rören. Annars rätt okej.

I eftermiddag och i kväll har jag två fotbollsmatcher att kolla, överraskande nog.