Kategorier
Stockholm

Abdoujaparov

Det blir några timmars Tour de France även i dag. Behöver ju vila efter min ansträngande utflykt. Förr om åren satt jag som klistrad framför teven och kollade Sean Kelly, Stephen Roche, Abdoujaparov med flera andra kämpa mot hetta, vind, branta berg och konkurrenter. Otroligt att de orkar! Och att de oftast tar sig upp på cykeln och trampar vidare efter vurpor som skrapat upp armbågar och knän. Undrar om Neymar ens kan cykla?