Sommarens första mygga inar in genom sovrumsfönstret, ett av de jobbigaste ljud jag vet. En välriktad handflata får tyst på den vid mitt högra öra. Det är för varmt för ett snabbt insomnande och jag behöver inget myggsurr ovanpå det.
Om jag inte har helt fel så är det från och med i dag som dagarna blir kortare. Dock finns det gott om dagsljus att utnyttja ännu.
Ut, behöver röra på mig igen. Liljevalchs har en utställning att kika på och min förutfattade mening är att den nog är intressant som konstnärligt uttryck men att jag inte nödvändigtvis kommer gilla det. Alternativet är en promenad upp längs Fleminggatan.


Kollar mina printar och sätter etiketter på sidan av samlingsaskarna. Konstaterar att mina New York-bilder är jäkligt bra, Ska så småningom välja ut bilder till Gustavsbergsutställningen, vilkent var anledningen till genomgången.