
Kategorier
Hayrli tun


Asså, franska! Vilket underbart språk att sjunga på! Hittar en underbar chanson, VelourVoix – Un regard…

Tar en sväng ner till Coop and that´s it for today.

Knallar förbi träsket för att lyssna efter fåglar och får höra en svartvit flugsnappare. Lite senare stöter jag ihop med ett rådjur. På hemvägen brölar VMA-larmet a k a Hesa Fredrik, men bara en signal, den ska ju upprepas under två minuter.
Hockey-VM är över, Finland vann. Det gillar jag. Premier league börjar igen i augusti, allsvenskan har VM-uppehåll, så man skulle kunna tro att det är sportpaus. Icke, det finns ett gäng VM-förberedande fotbollsmatcher att kika på fram till VM sparkar igång om cirka två veckor. NHL-hockeyn är framme vid sina finalmatcher bäst av sju men de startar kl 2 svensk tid. Får be rödstjärten att väcka mig.

Har i skrivande stund inga planer för dagen. Inne i stan fortsätter problemen i tunnelbanan så det kanske är lika bra att stanna hemma.