



Ringer Telenor, min plats i kön är 35. Avbryter. Ser att informationen från Telenor angående ”resterande skuld” är daterad 21 april. Det kom fram 6 maj. Då tolkar jag det som att jag skulle betalat 1491:- istället för de 1797:- som jag betalade. Det verkar regleras på nästa faktura.

Återstår den mystiska försändelsen. Kommer sen på att det nog är ett emballage för att skicka min gamla iPhone till Apple Store och förhoppningsvis få max inbytesvärde för den. Hörde ekot när polletten skramlade ner. Knallar bort till Björknäs och kollar, oavsett utfall blir det en nyttig promenad.

Mycket riktigt, det är returemballaget.
Lyckad fågelhörning i dag, hör ärtsångare, svartvit flugsnappare och kungsfågel, alla nya årskryss.

Diverse skolungar är på väg hem, en har en fågelholk i handen, sannolikt gjord i slöjden. Andra kommer cyklande eller gående och ropar hej när de kommer innanför dörren.

Tillbaka i Orminge köper jag ett par blodgrape på vägen hem. Ska kosta 20:-/2st men jag får betala 22,65, liksom i går. Småpengar, men det är principen, PRINCIPEN.

I postfacket ligger en etikett från Telenor att klistra på när jag packat deras router med sladdar. Min bank vill att jag ska kontakta dem då de misstänker att mitt kortnummer hamnat i orätta händer. Undrar om det är mitt mobilköp som fortfarande spökar, trots att jag ringt om det.
Har drabbats av ett par obegripligheter de senaste dagarna. Första är ett inbetalningskort från Telenor, ”information om resterande skuld”, på 1491:-. Förfallodag 28 april. På baksidan finns den faktura jag betalde 28 april, på 1797:-. Det hänger sannolikt ihop med min uppsägning av bredband men att det beskrivs som skuld fattar jag inte.

Nästa mysterium är en avisering från UPS, inkom kl 17.14 i går kväll. ”Ditt paket från Breda finns nu att hämta…”. Hämtade ju mitt paket från Breda i förrgår, så vad är detta? Nåt jag i min senilitet glömt att jag beställt? Får ta mig dit och kolla.