Har några lattjo fotoappar på mobilen men kommer aldrig i håg att använda dem. Jag har haft dem länge, hittills till begränsad nytta men jag får väl lägga in en påminnelse om att de finns, inför nästa fotosafari.

Ger mig fan på att hitta Bruno K. Öijer och går genom alla bokhyllor. Men tji får jag. Däremot hittar jag flera hyllmeter böcker jag vill göra mig av med, kanske dumpa dem i utebiblioteket utanpå Stadsgårdsterminalen. Får lägga in en påminnelse om det också. Hittar också boken ”Salt” av Mark Kurlansky om saltets stora betydelse historiskt. Värd att läsa om innan vi besöker Krakows saltgruvor. Lägger den på nattduksbordet.
Man gör sina fynd när man går lite djupare i hyllorna. Hittar till exempel mitt hyreskontrakt som jag länge inte hade en aning om var det låg.